Jak jeść w ciąży – dieta dla kobiet

Susie Zuzanna Skonieczna dieta w ciąży, dieta dla matki, dieta matki karmiącej, dieta dla ciężarnych, dieta w płodności, płodność a dieta

Witaj z stronie susie.pl – stronie dla kobiet planujących ciążę, będących w ciąży i mających dzieci. Znajdziesz tu darmową wiedzę o tematyce dietetyki, przepisy i dużo wsparcia dla Twoich marzeń! 

Planowanie dziecka to jeden z kluczowych momentów życia kobiety chcącej założyć rodzinę. Mówi się, że do ciąży należy się przygotować zarówno pod względem psychicznym, jak i fizycznym – w końcu przez kolejne 9 miesięcy od zapłodnienia kobieta będzie ciepłym i pełnym miłości schronieniem dla dziecka. Utrzymanie ciąży to ogromne wyzwanie dla organizmu, dlatego też każda kobieta przygotowująca się do posiadania dziecka, powinna zadbać o kilka rzeczy, aby nie obciążyć swojego ciała, a ten okres był dla niej jak najbardziej radosny.

Zadbaj o hormony

Pierwszą z nich jest wyrównanie hormonów. Jeśli kobieta przed ciążą zmaga się z zespołem policystycznych jajników (PCOS), chorobami tarczycy (niedoczynność tarczycy, nadczynność tarczycy, czy choroba Hashimoto) to może mieć problemy z płodnością. Warto o tym pamiętać przy planowaniu ciąży.

Wyrównaj niedobory

Kolejną kluczową sprawą jest wyrównanie wszystkich niedoborów w organizmie. Niestety zdarza się, że stosowanie w przeszłości wyniszczających lub źle zbilansowanych diet wpłynęło na wystąpienie niedoborów, co stan ciąży może tylko pogłębić. Pamiętaj – zdrowa mama to zdrowy maluch! Źle zbilansowane diety wegetariańskie i wegańskie, które nie pokrywają się z we współczesną piramidą żywienia, mogą być powodem niedokrwistości z powodu braku żelaza, folianów czy witaminy B12. Aby podejść do ciąży odpowiedzialnie, mama powinna skonsultować swoją dotychczasową dietę ze specjalistą, który pomoże jej znaleźć i skorygować błędy żywieniowe tak, aby przyszła mama była zdrowa i gotowa do wielkiej misji, jaką jest ciąża!

Okiełznaj choroby współistniejące

Jeśli należysz do tych osób, które są kompletnie zdrowe to wspaniale! 🙂 Możesz nie czytać tego akapitu. Jeśli jednak występują u Ciebie takie choroby jak refluks, IBS, SIBO, czy candida, to powinnaś nauczyć się dobrze jeść i pochylić się nad stanem swojego układu pokarmowego. Dobre wchłanianie składników pokarmowych w ciąży to klucz do sukcesu! Choroby układu pokarmowego mogą przełożyć się nie tylko na gorsze wchłanianie składników odżywczych, ale też na stan mikrobiomu jelitowego matki, który przekazuje ona dziecku podczas porodu. Stan przed ciążą to inwestycja w zdrowie dziecka!

Sprawdź masę ciała i skład ciała

Masa ciała w ciąży jest świetnym wyznacznikiem zdrowia matki i zdrowia dziecka. Obliczając swoje BMI (czyli Body Mass Index) oraz wykonując analizę składu ciała, Ty oraz specjalista jesteście w stanie stwierdzić, czy należy obniżyć masę ciała, czy ją podwyższyć. Badania naukowe wskazują wysoką masę ciała jako utrudnienie zajścia w ciążę ze względu na wystąpienie zaburzeń hormonalnych oraz bezpośrednim wpływie na płodność. Wysoka masa ciała kobiety przed ciążą i w trakcie ciąży mogą spowodować także problemy ze zdrowiem dziecka – może ono w przyszłości być obarczone ryzykiem otyłości, alergii oraz cukrzycy.
Także niedobór tkanki tłuszczowej u kobiet starających się o dziecko jest niekorzystny, ponieważ gdy zbyt masa ciała jest zbyt niska, następuje zatrzymanie cyklu owulacyjnego, co uniemożliwia dojrzewanie komórki jajowej i zapłodnienie.

Naucz się zdrowo jeść

Badania naukowe pokazują, że dieta kobiety w ciąży bezpośrednio przekłada się na zdrowie dziecka. Nazywa się to programowaniem metabolicznym. Jeśli uzbroisz się w odpowiednią i rzetelną wiedzę od specjalisty, będziesz w stanie nauczyć się wybierać produkty, które zaprogramują zdrowie Twojego dziecka i uchronią Cię przed wystąpieniem niedoborów. Dzięki umocnieniu dobrych nawyków żywieniowych w ciąży, w bardziej intuicyjny sposób będziesz wybierać produkty podczas karmienia piersią, a rozszerzanie diety Twojego upragnionego malucha będzie wspaniałym doświadczeniem, które sprawi Ci niesamowitą satysfakcję.
 

Uprawiaj aktywność fizyczną

Aktywność fizyczna dodatnio wpływa na kobiece hormony oraz reaktywność tkanki tłuszczowej. Cały ten skomplikowany mechanizm kobiecych hormonów może być nieocenionym wsparciem kobiecej płodności. Przyzwyczai Cię też do regularnej umiarkowanej aktywności fizycznej w ciąży, dzięki czemu łatwiej Ci będzie utrzymać odpowiednią masę ciała, Twój maluch będzie lepiej dotleniony, a Ty będziesz mieć lżejszy i krótszy poród. Dobranie odpowiedniego planu aktywności fizycznej (czy też planu treningowego) jest kluczowe dla każdej przyszłej mamy. To nic straszego! W ciąży nie będziesz podnosić ciężarów, ale powinnaś wiedzieć jaką aktywność możesz i powinnaś uprawiać, aby zachować zdrowie i nie obciążać kręgosłupa i stawów.

 

Dietetyk, który pokaże Ci jak odżywiać się w ciąży

Zuzanna Skonieczna - dietetyk od ciąży, dieta w ciąży, dieta matki karmiącej, dieta dla par

Jestem dyplomowanym dietetykiem w Poznaniu, który zajmuje się doradztwem żywieniowym dla osób starających się o dziecko, kobiet w ciąży i w okresie po ciąży. Radzę kobietom, które karmią piersią i wspieram dietetycznie okres połogu. Układam indywidualne jadłospisy pełne zdrowych i smacznych posiłków, aby wesprzeć Twoje dążenie do wymarzonego celu.

Prowadzę bloga, na którym przekazuję darmową wiedzę z zakresu dietetyki.

Przyjmuję pacjentów stacjonarnie w Poznaniu oraz online. Moi pacjenci dostają ode mnie indywidualne zalecenia, nie płynę z współczesną falą i nie daję pacjentom diet z szablonu. 

Zerknij na dół, żeby zobaczyć, co oferuję i wybierz coś dla siebie! Od razu też możesz przejść do oferty. 

Dieta przed ciążą

Dieta w płodności, dieta osób starających się o dziecko, dieta przed ciążą, dieta na płodność

Szukasz rzetelnego i zaangażowanego dietetyka, który holistycznie pochyli się nad Twoimi dolegliwościami?

Chcesz zajść w ciążę, ale masz problemy z PCOS, chorobami tarczycy, czy nadwagą, co uniemożliwia Ci spełnienie marzenia o posiadaniu potomka?

Chcesz wyrównać swoje wyniki hormonów, przygotować swoje ciało do poczęcia dziecka?

Dieta w ciąży

Dieta w ciąży, co jeść w ciąży, czego nie jeść w ciąży, co mogę jeść w ciąży, cukrzyca ciężarnych dieta, cholestaza ciążowa dieta, niedoczynność taczycy dieta, dieta ciężarnej

Nie wiesz, co jeść w ciąży, aby dostarczyć wszystkich niezbędnych składników dla siebie i malucha, którego nosisz pod sercem?

Nie chcesz przytyć w ciąży?

Chciałabyś się dowiedzieć, jak powinna wyglądać dieta w I, II i III trymestrze ciąży?

Zagadnienie “dieta w cholestazie ciążowej” jest dla ciebie enigmatyczne i zagmatwane?

Dieta w cukrzycy ciążowej wydaje ci się trudna i potrzebujesz pomocy i rzetelnych informacji?

Wiesz, że dolegliwości takie jak zgaga w ciąży, hemoroidy w ciąży leczy się przede wszystkim dietą i potrzebujesz specjalisty, który Ci pomoże?

Spodziewasz się bliźniąt i potrzebujesz mieć świetnie dobraną do Ciebie i zbilansowaną dietę?

Dieta po ciąży

Dieta po ciąży, dieta w połogu, dieta matki karmiącej, dieta w laktacji, dieta a laktacja, co jeść, żeby pobudzić laktację, co jeść, żeby dziecko nie miało kolki, co mogę jeść jak karmię piersią

Dużo przytyłaś i chcesz szybko schudnąć po ciąży?

Nie wiesz, co powinna jeść kobieta karmiąca?

Chcesz dowiedzieć się, co jeść na pobudzenie laktacji?

Chcesz odzyskać równowagę hormonalną z pomocą zindywidualizowanej diety?

Dieta młodej mamy

Jak schudnąć po ciąży, chcę schudnąć po ciąży, masa ciała po ciąży, ciało po porodzie, jak jeść po ciąży, niedobory po ciąży, dieta po ciążyPotrzebujesz zindywidualizowanego planu redukcji masy ciała po ciąży?

Chciałabyś przygotować się do kolejnej ciąży?

Masz dolegliwości ze strony układu pokarmowego?

Masz zaburzenia hormonalne i chciałabyś je wyrównać dobrze dobraną dietą?

 

Zainteresowałam Cię? 

Sprawdź opinie moich zadowolonych pacjentek i pacjentów

Z przyjemnością przekazuję Ci darmową wiedzę dotyczącą dietetyki – zajrzyj na mojego dietetycznego bloga, aby dowiedzieć się więcej

Napisz albo zadzwoń, aby umówić się na konsultację

dietetyk Zuzanna Skonieczna

telefon 795 652 761 

dietetyk@susie.pl

Zamów dietę