Jesienna owsianka dla początkujących
Przepisy

Jesienna owsianka dla początkujących

Jeśli tylko dacie mi pretekst, to z przyjemnością zamieszczę jakiś przepis. W tym wypadku zaobserwowałam, że są ludzie, którzy wzdychają do owsianek, ale nie mogą się do nich przekonać z tych, a nie innych względów. Postanowiłam więc kuć póki gorące i wstawić przepis na ostatnio moją ulubioną (i sezonową) owsiankę z jabłkami i śliwkami. Owsianka jest w 100% wegańska, ale odpowiednia modyfikacja zrobi z niej, co zechcesz.

Moja córka ją uwielbia, co widać podczas jedzenia, gdzie kawałki śliwek lądują na czole.

Jesienna owsianka dla początkujących (na dwie porcje):

  • 0,5 szklanki płatków owsianych,
  • 5 śliwek węgierek,
  • jedno duże jabłko,
  • 0,5 szklanki mleka kokosowego (albo jakiekolwiek inne które masz pod ręką i które tolerujesz),
  • 1 szklanka wody,
  • kilka kropli aromatu waniliowego,
  • pół kostki czekolady gorzkiej,
  • szczypta cynamonu.
  • (opcjonalnie) łyżeczka masła lub masła orzechowego dla podkręcenia smaku.*

Do małego garnuszka wsyp płatki owsiane i zalej szklanką wody, zagotuj. Poczekaj chwilę, aż płatki owsiane się rozkleją. Jeśli woda w całości wchłonie się w płatki, możesz powoli dolewać mleka, ale zostaw go nieco, aby potem ochłodzić owsiankę przed podaniem. Odpestkuj śliwki i pokrój jabłko (nie pozbywaj się skórek! Są bogate w pektyny – świetnie uregulują poziom cukru we krwi). Owoce umieść w garnku i wymieszaj z płatkami i szczyptą cynamonu. Jeśli lubisz kleistą i słodką owsiankę, delikatnie zagotuj owoce i pozwól im puścić soki i nieco odparować. Jeśli cierpisz na zaburzenia glikemii, to nie rozgotowuj owoców i płatków – całość będzie mieć niższy indeks glikemiczny!

Całość umieść w misce. Owsiankę udekoruj mrożonymi owocami (najlepsze są te kwaśne – maliny, jeżyny, bo przełamują smak owsianki), zetrzyj na tarce gorzką czekoladę, posyp ziarnami słonecznika, pestkami dyni, ekspandowanymi zbożami jeśli je lubisz. Dzięki temu owsianka nabierze głębi smaku i będzie prezentować się bardzo ładnie, co szczególnie może przekonać opornych i dzieci, które lubią kolorowe i ciekawe dania.

*moje dziecko przyjmuje codziennie witaminę D w kroplach, dlatego staram się do posiłku dodawać nieco surowego tłuszczu, aby witamina stała się lepiej przyswajalna wraz z pokarmem.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.