bezglutenowe,  bezlaktozowe,  deser,  Przepisy,  wegetariańskie

Super proste kokosanki bez mąki i cukru (bezmleczne i bezglutenowe)

To moje odkrycie tygodnia. Kokosanki. Trochę piany, wiórków i mleka. Szybkie, dobre na redukcję masy ciała, wskazane przy insulinooporności, cukrzycy i zaburzeniach glikemii. Osoby z drażliwymi jelitami muszą na wiórki uważać, jednakże to danie nie jest zabronione. Danie sprawi dużo radości szczególnie mniejszym dzieciom, ponieważ naturalnie są słodkie i aromatyczne, a konsystencja zachęca do ciamkania. Jak je wykonać?

Potrzebujesz 15 minut, patelni, blendera.

Super proste kokosanki bez mąki i cukru (3 porcje po 3 większe placuszki)

  • pół szklanki płatków owsianych,
  • pół szklanki płatków kokosowych,
  • aromat waniliowy (albo kokosowy – będzie potrójnie kokosowa kokosanka!),
  • pół szklanki mleka kokosowego (albo każde inne według upodobań),
  • dwa jajka.

Do udekorowania polecam miętę, świeże jeżyny i borówki i nieco syropu klonowego. Mniam!

Jak wykonać?

Żółtka oddziel od białek. Białka wraz ze szczyptą soli ubij na gładką, połyskującą pianę.

Wiórki kokosowe i płatki owsiane wsyp do blendera i zmiel jak najdrobniej. Blender ręczny będzie cięższy w obsłudze, a najlepiej wypadnie przystawka z ostrzami u dołu. Do mąki dodaj aromatu, mleko kokosowe i żółtko, zmiksuj. Następnie ubite białko delikatnie wmieszaj w masę kokosowo-owsianą tak, aby zachowała puszystość.

Na beztłuszczową patelnię większą łyżką nakładaj porcję ciasta i smaż z dwóch stron przez 2 minuty. Proste, prawda? Na zimno jest nawet lepsze niż na ciepło i nadaje się do zapakowania do pudełka! Smacznego!

Uwagi do wykonania:

  • Jeśli nie masz dobrego blendera (ja nie mam ;)) płatki owsiane i wiórki kokosowe możesz zalać mlekiem godzinę przed ich wykonaniem. Płatki dobrze wtedy namiękną i dadzą się łatwo zblendować. Pamiętaj, że to ciasto zawsze da się wykonać, tylko trzeba mieć patent. 🙂
  • Oczywiście zamiast płatków owsianych możesz dodać mąkę owsianą. Możesz też dodać inną pełnoziarnistą mąkę, ale wtedy potrawa nie będzie miała tyle beta glukanów, które pomogą obniżyć poziom glukozy we krwi.
  • Jeśli chcesz wersję „sportową” dodaj do całości miarkę naturalnej (lub kokosowej!) odżywki białkowej na etapie miksowania masy.

 

 

Facebook Comments

Jeden Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.